Charlotte: I just don’t know what I’m supposed to be.
Bob: You’ll figure that out. The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you
.

 (LOST IN TRANSLATION)

 

…daca ma intrebi in ce moment al vietii am vazut filmul (si am citit cartea), ti-as spune doar ca mi-a oferit liniste intr-un moment in care nu concepeam linistea ca fiind „atragatoare”.

Intr-un moment in care eram destul de „stangace” in a interrelationa. Si poate ca inca am ramas cu o „cicatrice”, inca ma blocheaza oamenii in care ma regasesc, oamenii care ma fascineaza, oamenii pe care i-as putea iubi. Dar am privit totul cu alta culoare a ochilor.

 

Lost in Translation infatiseaza dezorientarea a doi oameni normali, care ar putea sa nu-si ofere unul altuia nimic mai mult decat un zambet in alt context. Dar sunt adusi impreuna intr-un loc ambiguu din punct de vedere lingvistic, neintelegand obiceiurile si neavand pe altcineva alaturi.

Legatura celor doi mi-a dat senzatia ca nu ar putea supravietui in „lumea reala”.

Nu este o legatura sexuala.

 

…de ma intrebi daca am simtit asta vreodata, iti voi spune ca da. Intr-un mod ciudat, profund si deasupra oricarei ratiuni. M-am identificat cu Charlotte, pentru ca m-am identificat cu emotia profunda, cu linistea din mijlocul nelinistii, cu o confuzie in sentimente, cu nevoia de a avea o legatura intocmai papusilor rusesti.

 

Ieri, iesind de la ASE si indreptandu-ma catre statia de tramvai, ascultand muzica si simtindu-ma singura intr-o multime care imi atragea constant privirea….mi-am dat seama ca am nevoie de  o imbratisare din partea unei persoane careia i-am aruncat un zambet si am trecut mai departe, cu care am vorbit lucruri personale desi vietile noastre nu ne permit sa interactionam mai mult, o persoana care m-a inspirat sa fiu eu insami in ciuda oricarui pericol de a-mi lasa vulnerabilitatea sa ma defineasca intru totul….Si ce e mai amuzant este faptul ca nu voi obtine acea imbratisare.

Si voi lua vesnic trenuri, tramvaie, autobuze…departe.

 

