– Tu de ce nu stai cu toata lumea si te-ai ascuns aici?

… silueta lui acoperi spatiul care o despartea de sala plina de zombie care au baut prea mult…

…ii facea bine faptul ca a obturat lumina…

– Nimeni nu vorbeste…. e ca intr-un film mut.

… ea isi dadu ochii peste cap…rimelul negru i se scurse la coltul lor….

– Bine, dar ce ai vrea sa se vorbeasca?? Jazz-ul acopera linistea, noi ar trebui… ar trebui sa ne acoperim unii pe altii…

– Ce insinuezi?

– Ca ai nevoie de inca un cocktail.

– M-am plictisit, vreau sa ma ascund…Da-mi tocurile!

– Dar nu porti tocuri, pui!

– Inventeaza-le tu si hai incoace. Sa dansam!

… isi dadu drumul la par…

…bucle negre se revarsau peste umerii lasati si obositi…

– Ai innebunit, lumea buna e acolo si tie iti arde de dezmatz… pisica buna zgarie rau, a ?..

… chicoti in timp e o apuca de incheietura, incercand sa o traga spre sala zumzaitoare..

…ea isi trase bratul….

…bratara din argint cu pietre mici turcoaz ii cazu zgomots pe podeaua lucioasa cu urme de incaltaminte si vin rosu…

– Ti-am zis ca mi-am dat demisia azi?….

… isi aprinse o tigara subtire si neagra, care parea ca nu are fum intre degetele ei albe.

… grimasa lui se adancise mai mult…

…dadu peste cap paharul cu vodca…

– O,da… banuiam eu, obraznico…

…incerca sa nu se ma gandeasca la asta…

…a tras-o fortat de cot…

 – Pui, nu mai vin cu tine. S-a terminat.

– Am inteles si asta, te-ai plictisit.

– Poate ca da, poate ca nu. Dar nu te iubesc. Nu cred ca am iubit vreodata viata impreuna, petrecerile, vesnicele tale plecari, faptul ca nu-mi arati niciodata ce ai scris dimineata la 4 cand te bagi intre cearceafuri si te intorci cu spatele.

– De cat timp ai nevoie?

– Cred ca glumesti!

– Nu mai ai mult timp, draga mea… Nu cred ca realizezi asta… Iti place sa dramatizezi, dar stii prea bine ca se va termina. Tu o termini acum cu mine – cum de altfel o termini in fiecare noapte si iti place…

…ea nu avu nici o reactie…statea sprijinita de marginea roasa a dulapului alb, acoperit de scrum de tigara si de dopurile sticlelor de sampanie.

…el se astepta la o palma…isi freca din instinct obrazul acoperit de perii negri si aspri care incepeau sa-i creasca incapatanati..

…el izbucni intr-un ras isteric…gropita din obraz i se largi, ochii i se inchisera si lungisera…nu parea constient de faptul ca il priveau doua dame curioase si susoteau pe seama pinguinului in frac, care miroase a Armani Mania si are la brat o tipa palida…

…ea il privea fara nici o reactie…muta…precum toata lumea din sala…privind in gol.

– O da, voi muri…voi muri fara mine…ma vei gasi in fiecare acord blestemat de jazz pe care-l vei asculta vreodata…Si vei muri si tu, cate putin in fiecare zi, odata cu mine.

…ii sari in brate, isi ingropa fata sub barbia lui….

…el statea nemiscat…bratele ii stateau imobile pe langa corpul slabit…

…ea il trase catre sala si ii dadu tigara ei…

…zambira amandoi, senatorul si sotia lui venisera sa vorbeasca despre carte…

